Biblioteka | Poczta | Kontakt
Media od wewnątrz - przygoda czy służba
Lp. | Element opisu kursu | Opis | ||
1. | Numer kursu |
MOW/67/10 | ||
2. | Nazwa kursu | Media od wewnątrz - przygoda czy służba | ||
3. | Prowadzący | dr Joanna Pietrzak-Thebault, Wydział Nauk Humanistycznych | ||
4. | Forma zajęć | Wykład z elementami konwersatorium | ||
5. | Liczba godzin | 30 | ||
6. | Termin |
|
||
7. | Cena | 360 zł | ||
8. | Cel kursu |
Pokazanie od wewnątrz pracy dziennikarza, aby uświadomić Słuchaczom różnorodność tej pracy, jej użyteczność we współczesnym społeczeństwie. |
||
9. | Warunki wstępne |
Brak warunków wstępnych. |
||
10. | Treści | Depesza informacyjna czyli walka z czasem. Najciekawsza informacja - z samego centrum świata czy z najodleglejszego miejsca. "Nieefektowny temat" czyli walka z własnym wydawcą. Dziennikarz na wojnie. Dziennikarz na/w Agorze. Dziennikarz za granicą. Dziennikarz wobec cenzury. Media katolickie - za i przeciw. Media wobec wydarzeń "epokowych" (wybór, śmierć Jana Pawła II). Kto i dlaczego docenia dziennikarzy. Wobec świata: opisywać i rozumieć czy kształtować i zmieniać. Kiedy trzeba milczeć. Czy dziennikarze wiedzą wszystko? Podczas zajęć będziemy nawiązywać do własnego doświadczenia, świadectwa zaproszonych gości, analizować konkretne przykłady informowania (i nieinformowania). Ukażemy jak obiegowe, powtarzane opnie dalekie są od rzeczywistości pracy w mediach i codziennych zadań stojących przed dziennikarzami. |
||
11. | Oczekiwane efekty kształcenia |
Słuchacz pozna różnorodność świata mediów, specyfikę pracy dziennikarza i skomplikowany proces powstawania informacji. Będzie potrafił zanalizować i ocenić różnorodność i złożoność świata mediów, specyfikę pracy dziennikarskiej i procesu tworzenia informacji. |
||
12. | Zasady zaliczenia |
Pisemne kolokwium (kilka pytań zamkniętych, jedno otwarte) potwierdzające uzyskanie zakładanych efektów kształcenia. |