Język hiszpańki na poziomie podstawowym cz. I

Lp. Element opisu kursu Opis
1. Numer kursu
JH1/06/10 1
2. Nazwa kursu Języka hiszpański na poziomie podstawowym cz. I
3. Prowadzący mgr Małgorzata Szwajda-Majcherkiewicz
4. Forma zajęć Kurs językowy
5. Liczba godzin 30 godzin (10 spotkań po 3 godziny)
6. Termin

Zajęcia odbywają się w czwartki w godz. 17.30 - 20.00.

7. Cena  390 zł
8. Cel kursu

Zapoznanie słuchaczy z podstawami języka hiszpańskiego. Rozwijanie wszystkich sprawności językowych. Nastawienie na metodę komunikacyjną.

9. Warunki wstępne

Chęć uczenia się języka hiszpańskiego.

10. Treści 1.Przyswojenie zasad poprawnego czytania i pisania (la fonética y la morfología española)
2. Koniugacja i użycie trzech czasowników BYĆ (verbos: ser, estar, haber)
3. Liczebniki główne i porządkowe (numerales cardinales y ordinales)
4. Tworzenie liczby mnogiej oraz rodzaju żeńskiego rzeczowników i przymiotników regularnych i nieregularnych (sustantivos, adjetivos - concordancia)
5. Zaimki dzierżawcze (pronombres possesivos)
6. Zaimki wskazujące (pronombres demostrativos)
7. Zaimki nieokreślone (pronombres indefinidos)
8. Zaimki pytajne (pronombres interrogativos)
9. Czas teraźniejszy. Czasowniki regularne pierwszej, drugiej, trzeciej koniugacji (verbos en presente de las tres coniugaciones regulares)
10. Koniugacja wybranych czasowników nieregularnych: mieć, chcieć, móc, robić (la coniugación de algunos de los verbos irregulares: tener, querer, poder, hacer.)
11. Znajomość zegarka (las horas)
12. Czasowniki nieregularne: iść, przynosić, przychodzić, wyjeżdżać (verbos irregulares: ir, traer, venir, salir)
13. Czasowniki z obocznością e-ie (verbos con la modificación e-ie)
14. Czasowniki z obocznością o-ue (verbos con la modificación-ue)
15. Zaimki osobowe w bierniku i celowniku (pronombres de objeto directo e indirecto)
16. Konstrukcje z użyciem czasowników musieć i lubić (construcciones con tener que y gustar)

Niektóre zagadnienia leksykalne (índice de los campos del léxico español):
  • Dania i produkty żywnościowe, przyprawy, nakrycia stołowe, napoje;
  • Pogoda, nazwy dni tygodnia, miesięcy, kierunków geograficznych;
  • Odzież;
  • Poczta;
  • Problemy ze zdrowiem, lekarstwa;
  • Rodzaje sklepów;
  • Nazwy miejsc, kraje i narodowości;
  • Zawody;
  • Rodzina;
  • Charakter i wygląd zewnętrzny;
  • Czas wolny, Internet;
  • Czynności;
  • Kolory;
  • Części domu, meble i przedmioty dekoracyjne;
  • Słownictwo z dialogów tematycznych.
11. Oczekiwane efekty kształcenia

Słuchacz nabędzie umiejętność porozumienia się w języku hiszpańskim w różnych sytuacjach życia codziennego np. w restauracji, sklepie itp.

12. Zasady zaliczenia

Pozytywne zaliczenie egzaminu w formie pisemnej.

Copyright © 2024 UKSW Wszelkie prawa zastrzezone
Informacja o ciasteczkach