Biblioteka | Poczta | Kontakt
Niepełnosprawność a rodzina
Lp. | Element opisu kursu | Opis |
1. | Numer kursu |
NR/89/12 |
2. | Nazwa kursu | Niepełnosprawność a rodzina. |
3. | Prowadzący | mgr Ewa Oleszczak |
4. | Forma zajęć | Kurs |
5. | Liczba godzin | 30 |
6. | Termin |
Kurs może się rozpocząć w czasie wakacji lub po wakacjach |
7. | Cena | 360 zł |
8. | Cel kursu |
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi problemami rodzin z osobami niepełnosprawnymi, kwestiami uwarunkowań funkcjonowania rodzin z osobami niepełnosprawnymi oraz z modelami poradnictwa dla rodzin i osób niepełnosprawnych. |
9. | Warunki wstępne |
Brak warunków wstępnych. |
10. | Treści | Zajęcia zapoznają z podstawowymi problemami dotyczącymi funkcjonowania rodzin w obliczu niepełnosprawności; omówienie roli rodziny w aktywizacji społecznej i zawodowej ich niepełnosprawnego dziecka czy dorosłej osoby niepełnosprawnej. Pokazanie uwarunkowania funkcjonowania osób niepełnosprawnych w rodzinie i rodzin z osobą niepełnosprawną. Wpływ postaw społecznych na funkcjonowanie rodzin. Postawy rodziny wobec niepełnosprawnego członka a jego wejście w role społeczne uwarunkowane: wiekiem, płcią, itp. Obszary i zakres podejmowanych działań rodziny w procesie rehabilitacji. Formy pomocy rodzinie dotkniętej problemem niepełnosprawności. Współraca rodziny z ośrodkami wsparcia specjalistycznego. Formy wsparcia rodziny w procesie aktywizacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych. |
11. | Oczekiwane efekty kształcenia |
Po zakończeniu zajęć słuchacz: -zna funkcje rodziny oraz prawidłowości rządzące wychowaniem niepełnosprawnego dziecka i innymi relacjami w rodzinie -zna skutki niepełnosprawności dla funkcjonowania rodziny -zna rozwiązania pomocne dla rodziny z osobą niepełnosprawną -potrafi wyjaśnić skutki niepełnosprawności dla funkcjonowania rodziny -rozumie znaczenie rodziny dla przebiegu właściwej rehabilitacji -dostrzega istninie sprzężeń zwrotnych między osobą niepełnosprawną |
12. | Zasady zaliczenia |
Praca pisemna. |