Biblioteka | Poczta | Kontakt
KORUPCJA - – główne formy i sposoby zwalczania (perspektywa socjologiczna)
Lp. | Element opisu kursu | Opis |
1. | Numer kursu |
K/108/12 |
2. | Nazwa kursu | KORUPCJA – główne formy i sposoby zwalczania (perspektywa socjologiczna) |
3. | Prowadzący | mgr Zbigniew Małysz |
4. | Forma zajęć | kurs |
5. | Liczba godzin | 12 |
6. | Termin |
Do uzgodnienia z prowadzącym zajęcia. |
7. | Cena | 240zł |
8. | Cel kursu |
Celem pierwszej części kursu jest zapoznanie Słuchacza/czki Celem drugiej części kursu jest zapoznanie Słuchacza/ki |
9. | Warunki wstępne |
Komunikatywne posługiwanie się językiem polskim |
10. | Treści | W pierwszej części kursu Słuchacz/ka pozna etiologię, etymologię Słuchacz/ka zapozna się także z uwarunkowaniami historyczno-systemowymi istnienia korupcji w Polsce wraz z postrzeganiem i skalą zjawiska korupcji w Polsce (de iure i de facto) oraz z charakterystykami elementów wspólnych i różnicujących dla korupcji różnych kategorii społeczno-zawodowych (pacjenci i lekarze, urzędnicy, przedsiębiorcy, posłowie i prokuratorzy). W części drugiej Słuchacz/ka zapozna się z konsekwencjami korupcji (ze szczególnym uwzględnieniem skutków dla obywateli i dla kraju) a także sposobami zwalczania korupcji [ze szczególnym uwzględnieniem wybranych instytucji aparatu przymusu Państwa (Policja i Centralne Biuro Antykorupcyjne) i administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych]. |
11. | Oczekiwane efekty kształcenia |
Po ukończeniu kursu Słuchacz/ka będzie mógł opisać: „Czym jest korupcja?” i wskazać jej podstawowe formy. Będzie w stanie wyjaśnić jakie są uwarunkowania historyczne i systemowe zaistnienia korupcji w Polsce. Zdobytą wiedzę Słuchacz/ka będzie w stanie zastosować przy rozpoznawaniu sytuacji potencjalnie korupcyjnych oraz przewidzieć ich konsekwencje dla siebie i instytucji w których pracuje jednocześnie mając świadomość jakie są formy zwalczania korupcji w Polsce. |
12. | Zasady zaliczenia |
Egzamin ustny [5 pytań definicyjnych i/lub opisowych (w przypadku uczestnictwa w kursie więcej niż 20 osób formą oceny będzie test jednokrotnego wyboru składający się z 20 pytań: 10 Prawda - Fałsz, 5 eksplanacyjnych, 4 uzupełniających i 1 opisowego) |